Přejít na obsah


Fotka

Dotazy po eventu Wherigo s prstem v nose


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
84 odpovědí na toto téma

#1 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2009 - 22:14

Vzhledem k tomu že Sutech velkoryse navrhl na eventu, že nám dá k dispozici něktré podklady ze školení a případně nám zodpoví některé dotazy je potřeba sepsat požadavky a dotazy. Za sebe vkládám: ZONES: 1) k čemu slouží Distance Range? 2) když u Proximity Range nastavím 20m - znanenáto, že to bude oblast zony + 20m na každou stranu? MEDIA: 3) kde je možné stáhnout program na tvorbu audio pro garminy ve tvaru .fdl 4) jak se dá využít možnost připojení více souboru k mediu? 5) jake jsou doporučené rozměry obrázků ACTIONS 6) z listu actions (Select from a List of Actions) uvést (nebo označit v obrázku) ty, které fungují korektně v garminech
  • 0

#2 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2009 - 22:43

Takže:
1. je to kruh kolem zóny o poloměru stanoveným autorem, který když hráč překročí, pak se MŮŽE vykonat určitá událost (tuto událost lze naprogramovat u každé zóny, jde o When the player is within distance to the zone). Je to prakticky to samé, co proximity, pouze distance je větší kruh.
Navíc jsem upozorňoval na to, že pokud se hráč nachází ve větší vzdálenosti, než je stanovená distance range, pak zónu neuvidí na svém přístroji, ani pokud je aktivní a viditelná. Zobrazí se mu až tehdy, kdy se dostane alespoň na vzdálenost distance range.
Aby byla zóna viditelná odkudkoliv na světě, musí se distance range nastavit na -1
2. ano, jde o kruh kolem středového bodu zóny, ale proximity (či distance) se počítá až od okrajových bodů zóny
3. viz přiložené soubory
4. vím, že to jde, ale naprosto netuším, jaký to má význam - nikdy jsem nepoužil a rád se tedy od někoho nechám poučit :)
5. šířka 230 px, výška podle typu přístroje a typu použití:
Cartridge - Col/PPC 130 px
Zóna - Col 180, bez textu 230; PPC 130, bez textu 174
Objekt (charakter, item) - Col 250; PPC 174
Zpráva (message), Task - Col 230; PPC 130
6. vyjmenuji ty, co nefungují korektně:
Show screen: u toho funguje pouze Main Screen
Show a detail screen
Change an object icon
Set status text
Save and clone player and launch turn-by-turn...

Jinak v odkaze pro stažení (pozor, omezeno jen na 21 dní) zasílám jednak scénář pokusné cartridge, jednak můj vlastní lua a gwc soubor (jak scénář, tak hra jsou dělány i s rozšířením pro pokročilé, takže pozor!), dále soubory ke cartridgi, program na vytváření zvuků pro Col/Oreg a konečně jedno staré povídání o popisu fcí. builderu, co jsem psal pro kolegu, takže pokud jste si nedělali poznámky, toto by mohlo pomoci ;)
  • 0

#3 pikot

pikot

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 11 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2009 - 22:52

Tak i ja pridam svuj dotaz 7) bude fungovat (teda mimo PPC) show zitem? - uz ctu ze ne tak plz aspon radu jak na to :) jedná se mi o to ze mam nekolik casti deje kdy napr mam INPUT a pri spatnem zadani se chci hrace zeptat jestli chce napovedu a nebo ne - pres messagobox to asi udelat nejde - protoze sice tam jdou nazvat 2 talcitka ruzne ale pouze priradit oboum stejnou fci - pokud me vyvedes z omylu budu jen rad :) Diky XXXXXXXXXXXXXXXXx opraveno cislovani
  • 0

#4 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2009 - 23:02

7. (1. u pikota) Pokud máš na mysli akci Show screen a nebo dokonce Show detail screen (kde následně vybereš konkrétní item či cokoliv jiného), pak bohužel - viz bod 6 u Maxinohy. U message sice lze udělat akce pro každé z těch 2 tlačítek zvlášť, ale to druhé, to je Delete button, takže něco jako storno té zprávy, co vyběhla a tím pádem nepříliš použitelné... Každopádně řešení tvého problému je jednoduché - vytvoříš další input s 2 tlačítky a pokud hráč v prvním odpoví špatně, zobrazíš mu ten druhý, který se ho zeptá, zda chce nápovědu.
  • 0

#5 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 146 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2009 - 23:06

Malá technická vsuvka - prosím pokračujte v číslování dotazů a nezačínejte každý od jedničky - bude to pak cekově přehlednější. Děkuji 4) zkusil jsem metodou pokus-omyl u jednoho media připojit dva audio soubory (WAV a FDL) a Coloradu i v PDA mi hrál zvuk i když jsem měl jen jednu ACTION Play sound.
  • 0

#6 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 07 březen 2009 - 23:56

No jasně :) Ano, je to tak, jak píše Maxinoha, slouží to tedy pro rozdílné chování PPC a Colorada. Takže můžete k jednomu názvu připojit rozdílné zvuky či rozdílné rozměry téhož obrázků podle specifikací u bodu 5
  • 0

#7 vancosi

vancosi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 1:27

Kromě pár věcí, které jsem na eventu odhalil byla i má velká chyba při předchozích pokusech o tvorbu cartige. Vždy jem nějak začal a z hlavy vytvářel a pomalu větvil a nabaloval příběh, ve kterém jsem se nakonec ztratil až mě to přestalo bavit. Sutechův scénář tentokrát dokázal to co se mě dříve nepodařilo a to, že jsem se při tvorbě neztratil. Takže pro příště, než začnu neco takového tvořit, NAPÍŠU SI SCENÁŘ!!
  • 0

#8 me2d09

me2d09

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 2:43

Tak odpovidam na nezodpovezene:
4) ano, je to skutecne na nahrani vice verzi medii pro ruzna zarizeni. Pozor na pojmenovavani, aby to fungovalo, obrazky musi koncit bud _ppc.jpg a nebo _garmin.ppc. U zvuku se to pozna dle pripony.
7) Jde dat messagebox se dvema inputboxy a reagovat na ne. Nebudu popisovat jak to udelat v builderu, ve zdrojaku to vypada nasledovne:
cart.MsgBoxCBFuncs.MsgBoxCB3 = function(action)
  if action ~= nil then
   -- #GroupDescription=Script --
   -- #Comment=Script Comment -- 
    NastavObtiznost(action)
  end
end

function NastavObtiznost(a)
  if a == "Button1" then
    --pokud byl stisklej prvni button (ten vlevo),
    --jinak tam bude ulozeny Button2
    Wherigo.GetInput(zinputchoosedif)
  end
end
No snad to pochopíte :), jestli ne, vysvětlení na Wherigo se dvěma prsty v nose...
  • 0

#9 sobikovi

sobikovi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7 934 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 9:22

Vancosi napsal/a:
Takže pro příště, než začnu neco takového tvořit, NAPÍŠU SI SCENÁŘ!!

Jo, tohle jsem si taky uvědomil, že je asi jedna z nejdůležitějších věcí. Snad ještě načrtnout aspoň jednoduchý vývoják.
  • 0

#10 pikot

pikot

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 11 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 10:12

Mozna tohle nekomu nekdy pomuze:
kdyz vám nedej boze spadne cartrige a nepujde nacist a zalohu mate treba hodinu starou zkuste WherigoReferenceFixer u mne to fungovalo akorat mi chybeli asi dva atributy coz pak slo dohledat ve zdrojaku. najdete ho na foru grounspeaku.
xxxxxxxxxxxxxxxx

8) funguje korektne - when the player klicks u tasku? u item si rikal ze ne, takze predpokladam ze u task asi taky ne. Jenz ja pouzivam tasky a mam na to navazany akce :| tak abych vedel ze to muzu predelat
Diky
  • 0

#11 vancosi

vancosi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 10:23

Mám další dotaz, který jsme včera nakously.
Jak na náhodná čísla. Prosím pokud možno polopaticky. :-)
  • 0

#12 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 11:16

Tak to už je myslím dotaz na problematiku dalšího eventu, ale dobře :D:
1. vytvoř si číselnou proměnnou
2. v té události, kde chceš používat randomizaci, vytvoř akci, v níž této proměnné přiřadíš (jakoukoliv) hodnotu, tj. Set an object property or variable...
3. vytvoř návaznou akci, která bude této proměnné využívat - např. message, která ji bude zobrazovat
4. ulož a otevři si LUA soubor v textovém editoru. Nalezni #Author Directives Go Here# a tam přidej následující řádek: require "math".
5. nalezni řádek, kde té proměnné přiřazuješ nějakou hodnotu, tuto hodnotu smaž a nahraď ji tímto: nazev_promenne = math.random(minimalni_nahodne_cislo,maximalni_nahodne_cislo)

Toto je opravdu velice polopatický návod. Pokud jej ale nepochopíš, budeš si muset počkat na pokračování eventu :D, protože se tu využívají pokročilé fce. wheriga a ty je nutné ukázat, popis není tak přesný...
  • 0

#13 vancosi

vancosi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 20:58

Jaký formát a velikost icon builder žere? U mě se někdy zobrazí v pohodě a někdy vůbec.
  • 0

#14 vancosi

vancosi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 21:10

Vůbec mě nejde editovat zony pomocí tlačítka Edit online... .
vím, že dříve to normálně fungovalo, ale ted nic. Vždy vyskočí divná hláška s textem:

Ve skriptu na této stránce došlo k chybě
řádek 211
Znak 3
Byl chyba
očekáván objekt
Kod 0
URL: http://www.wherigo.c...80-28c30f0cb251


Připojení k internetu mám v pořádku a zkoušel jsem to na dvou počítačích. Co s tím asi tak mohu mít????
  • 0

#15 wmh

wmh

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 659 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 21:28

Vancosi napsal/a:
Vůbec mě nejde editovat zony pomocí tlačítka Edit online... .
vím, že dříve to normálně fungovalo, ale ted nic. Vždy vyskočí divná hláška s textem:

Ve skriptu na této stránce došlo k chybě
řádek 211
Znak 3
Byl chyba
očekáván objekt
Kod 0
URL: http://www.wherigo.c...80-28c30f0cb251


Připojení k internetu mám v pořádku a zkoušel jsem to na dvou počítačích. Co s tím asi tak mohu mít????


Jj, už jsem to tady v nějakém vlákně zmiňoval, taky mi to nefunguje. Čímž se z tvorby zón stává výrazná průda...
PS: Škoda, že mi to nakonec s eventem nevyšlo. Tak snad příště ;)
  • 0
Retired slowcacher

#16 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 08 březen 2009 - 21:37

Ano, řešili jsme to na eventu - editace online přestala zcela fungovat. Ještě štěstí, že jsem stačil udělat zónu Labyrint v Záhadě dříve. Ale bohužel jednu tvarově nestandartní zónu pro připravovanou wherigo potřebuji a teď už to neudělám :(
  • 0

#17 me2d09

me2d09

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 příspěvků(y)

Publikováno 09 březen 2009 - 1:58

Ad Edit Online: Tak protože je to docela jednoduchá věc, udělal jsem vlastní nástroj na vytváření složitějších zón. Použití je intuitivní, naleznete ho na http://wherigo.geote...ne_creator.aspx.
  • 0

#18 Sutech

Sutech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 197 příspěvků(y)

Publikováno 09 březen 2009 - 2:16

Naprosto geniální :o Díky moc.
  • 0

#19 evass

evass

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 96 příspěvků(y)

Publikováno 09 březen 2009 - 10:55

Vancosi napsal/a:
Jaký formát a velikost icon builder žere? U mě se někdy zobrazí v pohodě a někdy vůbec.


obrázky vždy jpg, ikony velikost 32x32 pixelů

pro zvuk - dá se použít i formát mp3, je možná i výhodnější, protože je objemově menší než wav
  • 0

#20 sobikovi

sobikovi

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7 934 příspěvků(y)

Publikováno 09 březen 2009 - 12:16

Mám trochu zmatek v těch verzí finálních cartridgí... Na školení padlo, že mohu do cartridge vkládat média pro obě platformy, to je OK. V editoru si mohu nechat publikovat do emulátoru cartridge pro PPC nebo Garmin, tedy předpokládám, že se vygeneruje vždy trochu jiný final kód. Po publikaci na webu si při stažení zase volím, pro jakou platformu si to chci stáhnout. Znamená to tedy, že se na webu pak ještě nějak optimalizuje cartridge nebo se publikuje ta univerzální co obsahuje všechno? Tudíž nějaký test přímo v cartridgi, zda to hráč hraje na Garminu nebo v PPC je zcela zbytečný, jelikož obsah je již optimalizován... je to tak?
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama